In 2012 vroeg het vakblad voor de kinderopvang me om de handpop in de kinderopvang wat concreter te maken. Bij welke onderwerpen zou de pop ingezet kunnen worden en wat zou de inhoud dan kunnen zijn? Ik kreeg de uitdaging om fotoverhaaltjes te maken rondom zes thema\’s voor jonge- en oudere kinderen. Dit was het resultaat.
Over de auteur
Helen Meurs
Ik ben een voormalig juf, gedreven trainer, en auteur van het boek 'De Handpop als Pedagogisch Hulpmiddel'. Als expert in het gebruik van handpoppen als middel om relaties te versterken, taalontwikkeling te stimuleren en de betrokkenheid van kinderen te vergroten, werk ik met opvoeders, professionals in kinderopvang en zorg- en hulpverleners. Ik leer je hoe je een handpop tot leven brengt, deze herkenbaar maakt en effectief integreert in je gesprekken en activiteiten. Mijn speelse en relatiegerichte aanpak helpt je om meer van kinderen te zien, op een andere manier met hen te communiceren en hun deelname te vergroten.