Wereldwijd & Online
Helen Meurs
Handpopcoach, Schrijver van het boek “De Handpop Als Pedagogisch Hulpmiddel”, Trainer, Ontwikkelaar Opleiding tot Handpopcoaches, Bruggen Bouwer en Creatief Brein.
Helen werkt met (groot)ouders en professionals en leert je een speelse, eenvoudige, kind- en relatiegerichte aanpak waarbij je door middel van een handpop drempels voor kinderen verlaagt. Hierdoor groeit de deelname van het kind en wordt het makkelijker om het kind uit te dagen in bijvoorbeeld de taal- of sociaal-emotionele ontwikkeling. Haar aanpak heeft al duizenden ouders en professionals geholpen om te komen tot meer contact met en een beter begrip van kinderen.
Als je wilt kun je vandaag al starten met haar cursus en je door haar laten begeleiden met jouw pop.
Ze werkt wereldwijd, online in het Engels en Nederlands en is te boeken als online gastspreker tijdens een studiedag of bijeenkomst.

Overijssel, Gelderland, Nederland
Marlies Endeman
Het was tijdens de corona periode dat Marlies een bijzondere ontdekking deed. Een van haar cliënten had een sokpop gemaakt op de interne dagbesteding. Op een gegeven moment kwam ze op het idee die sokpop erbij te pakken en deed ze een stemmetje. Tot haar verbazing ging de client met de sokpop praten en verscheen er een hele grote glimlach op haar gezicht. Die glimlach had ze al tijden niet meer gezien. Dat was voor Marlies reden om zich meer in de handpop te verdiepen. Nu is ze een gediplomeerd handpopcoach, klaar om jou te helpen.
Marlies werkt met name voor hen die te maken hebben met mensen met een licht verstandelijke beperking en psychiatrische problematiek. In haar dagelijks werk binnen Stichting Philadelphia werkt ze met cliënten die naast een verstandelijke beperking nog andere stoornissen hebben zoals: autisme, angststoornissen, depressie, borderline, PTSS, ADHD en verslavingen.

Friesland, Groningen, Drenthe, Overijsel
Ilse Serrarens
Ilse is gezinshuisouder en vangt samen met haar man kinderen op die door omstandigheden niet meer bij hun biologische ouders kunnen wonen. In de Coronatijd besloot Ilse de handpop, die al een tijd op de plank stond, weer op te pakken en ontdekte hoeveel effect dat had op haar kinderen. Dit was voor haar een reden om er meer uit te willen halen en te starten met de opleiding tot handpopcoach.
In haar dagelijkse leven werkt Ilse met kinderen, jongeren die trauma gerelateerde problemen hebben, hechtingsproblematiek, ASS, wel of geen verstandelijke beperking en sociaal- emotioneel jong zijn. Ook heb ik te maken met ontwikkelingsachterstanden op het gebied van taal.
Als handpopcoach gaat ze graag aan de slag met collega gezinshuisouders en pleegouders. Ze kan je leren hoe je een handpop kan inzetten in jouw gezinssituatie, en hoe je op een speelse manier een ander soort contact met kinderen op kunt bouwen.

Zuid-Holland
Diana van Horssen
Diana is pedagogisch medewerker en teamleider binnen de kinderopvang. Ze werkt al ruim 25 jaar met kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar die een VVE indicatie hebben via het consultatie bureau.
De kinderen waar ze mee werkt hebben veel te maken met taalachterstand of sociaal, emotionele achterstand. Haar pop helpt haar om sneller een band op te bouwen met het kind zodat ze gericht kan gaan werken aan de taal, sociale- en/of emotionele ontwikkeling. Omdat de pop laagdrempelig is en er voor het kind is, bereikt ze in minder stappen haar doel, de pop verlaagt de spanning en maakt het binnenkomen van nieuwe kinderen veel gemakkelijker.
Diana wil elke pedagogisch medewerker ‘aan de pop’ krijgen en je laten zien wat de meerwaarde van de pop is en hoe je hem effectief kunt inzetten. Werk jij in de kinderopvang en ben je op zoek naar iemand die bij je langs kan komen voor een workshop of training? Dan is Diana jouw vrouw.
